خانه / شیشه / تاریخچه تولید شیشه لمینیت

تاریخچه تولید شیشه لمینیت

اولین شیشه ی نشکن در جهان در سال ۱۹۲۹ تولید شده و بعد از آن پیشرفت های زیادی در زمینه ی تولید این نوع شیشه انجام گرفته است.

در ایران بیش از ۴۵ سال از تولید شیشه نشکن (لمینیت ) می گذرد. اولین کارخانه ای که در زمینه ی شیشه نشکن شروع به فعالیت نمود؛ میرال نام داشت و تا سالها شیشه های لمینیت توسط این کارخانه تولید می شد و به همین خاطراست که شیشه های نشکن یا لمینیت رابا نام میرال می شناسند.

شیشه لمینت

به مرور زمان استفاده از شیشه های لمینیت رونق پیدا کرد و کارخانه های زیادی شروع به تولید شیشه های نشکن کردند.

امروزه در داخل ایران با بهره گیری از تکنولوژی روز دنیا و کوره های پیشرفته، شیشه های لمینیت باکیفیت تولید و روانه ی بازار می شوند.

انواع شیشه های لمینیت

  • شیشه های لمینیت فلوت در انواع رنگ ها
  • شیشه های لمینیت مشجر در ابعاد و رنگ های مختلف
  • شیشه های لمینیت رفلکس در انواع رنگ ها

تشخیص شیشه لمینیت

روش های شناخت شیشه لمینیت از شیشه های معمولی: مهمترین ویژگی شیشه های لمینیت این است که در برابر ضربه تا حدودی مقاوم هستند.

درصورتی که این شیشه ها شکسته شوند، به قطعات ریز با لبه های گرد و بی خطر تبدیل می شوند.

شیشه های لمینیت و شیشه های معمولی شباهت هایی با هم دارند؛ مثلا در ابعاد مساوی، وزن یکسانی دارند.‌رنگ و شفافیت آن ها در صورتی که سایر شرایط یکسان باشد، مانند هم است.

روش های تخصصی تری هم برای تشخیص شیشه لمینیت وجود دارد مانند:

  • بریدن و خراشاندن شیشه با الماس: در صورتی که فرایند لمینیت کردن شیشه به درستی و تمام و کمال انجام شده باشد، این نوع شیشه با موادی که سختی بالایی دارند، خراشیده نمی شود.
  • زاویه دادن به شیشه و نگاه کردن در آن: در صورتی که با زاویه های اندک (تا۵ درجه) به شیشه نگاه کنیم، حالتی مواج دارد.
  • دیدن شیشه با عینک پلارید: تشخیص لمینیت بودن شیشه در این حالت با مشاهده ی دایره های کوچک و بزرگ انجام می شود.
  • استفاده از یک شیشه برنز قهوه ای: یک تکه شیشه ی برنز قهوه ای را طوری نگه دارید که مانند آیینه عمل کرده و انعکاس شیشه لمینیت را داخل آن مشاهده کنید.
  • اگر بر روی شیشه برنز اثرات رنگی به صورت نقاط با قطر حدود ۲ تا ۵ سانتی متر و با تعداد زیاد ببینید، نشان دهنده ی شیشه لمینیت می باشد و در غیر این صورت شیشه ساده می باشد.

شیشه لمینیت مات :

شیشه لمینیت در حال حاضر کاربرد های بسیاری در معماری پیدا کرده است و از همین رو باعث شده تا روز به روز بر تنوع این نوع شیشه افزوده شود. تنوع های موجود در این نوع شیشه از نظر جنس، نوع مصرف، کاربرد، ایمنی لازم، طرح و ضخامت و… می باشد.

با روش های خیلی زیادی می توان شفافیت شیشه را گرفته و آن را مات کرد که یکی از رایج ترین این روش ها روش سند بلاست کردن شیشه است که می توان با این روش طرح های مختلفی بر روی شیشه ایجاد نمود و آن را به حالت مات یا نیمه مات درآورد.

شیشه های مات همگی دارای ویژگی می باشند که تصویر پشت شیشه را به صورت مات شده و کدر به نمایش می گذارند ولی در نوع طرح و نحوه مات با یک دیگر تفاوت زیادی دارند اما همگی از شیشه لمینیت ساخته شده اند.

از شیشه های لمینیت مات در مکان های مسکونی در برخی از قسمت ها به علت دید نداشتن می توان استفاده کرد. همچنین در نوع کاربری پزشکی و همچنین بیمارستانی زیادی از شیشه های لمینیت مات استفاده می شود.

شیشه لمینیت با ضخامت های مختلف قابل عرضه می باشد. علاوه بر این انواع شیشه لمینیت در رنگ های مختلف وجود دارد. شیشه لمینیت امروزه کاربرد های زیادی دارد که شامل شیشه لمینت و شیشه نشکن می باشد.

این شیشه لمینیت ها با ضخامت و رنگ های مختلفی به بازار عرضه و با توجه به کاربرد آن مورد استفاده قرار می گیرد.

شیشه لمینیت در رنگ های آبی، سبز، سفید، دودی، برفی وجود دارد. همچنین از انواع شیشه لمینیت می توان به شیشه خم، شیشه تاشو و شیشه سند بلاست اشاره کرد.

شیشه سند بلاست

برای اطلاع از قیمت انواع شیشه و مشاوره رایگان با شماره  ۰۹۱۲۳۶۷۸۲۸۶ تماس حاصل فرمایید.

درباره ی adminsecored

مطلب پیشنهادی

فروش عمده شیشه ضد گلوله

شیشه ضد گلوله یا شیشه طلا فروشی در رده شیشه‌های ایمنی و محافظت با ضخامت بالا قرار می‌گیره. شیشه‌ هایی که یا نمی‌شکنن و یا در صورت شکستن خطری برای دیگران ایجاد نمیکنن.

دیدگاهتان را بنویسید

باز کردن چت
سلام✋چطور میتونم کمکتون کنم؟