خانه / شیشه / فروش عمده شیشه دوجداره

فروش عمده شیشه دوجداره

شیشه دوجداره چیست؟

شیشه دوجداره یه انتخاب درست برای حفظ انرژی با مزیت های اضافه شده در به حداقل رسوندن نویزه. شکاف هوای مهر و موم بین دو لایه به عنوان لایه ای از عایق عمل می کنه. این مقاومت حرارتی اضافه شده ، میزان گرمای فرار رو تو زمستان کاهش میده و خونه شما رو در دمای راحت تر نگه می داره. این لعاب تو تابستان اثر معکوس داره و مانع از ورود گرمای ناخواسته به خونه میشه. این عایق اضافی باعث کاهش وابستگی شما به بخاری های مصنوعی و تهویه هوا میشه و در نهایت میتونه هزینه های انرژی رو کاهش بده.

ساختار شیشه دوجداره

مبنای ساخت شیشه های دوجداره، تعبیه فضای خالی بین چند لایه شیشه است. شیشه دوجداره از دو یا چند لایه شیشه تشکیل شده که توسط میله یا اسپیسر جداکننده (spacer) از هم دیگه فاصله می گیرن. تو این فضای خالی هوا یا گاز مخصوص بدون رطوبت ( آرگون یا کریپتون ) با فشاری تقریباً مساوی با هوای بیرون قرار می گیره. این لایه های شیشه در شرایط کنترل شده کارخانه ای به اسپیسر جداکننده با استفاده از درزگیر غیرقابل نفوذ میچسبن. داخل اسپیسر جداکننده، با ماده رطوبت گیر پر شده که این ماده باعث جذب بخار و رطوبت هوای فضای بین دو شیشه میشه.

اسپیسر مورد استفاده، از جنس آلومینیوم و با ضخامت های ۶ ، ۸ ، ۱۰ ، ۱۲ ، ۱۴ ، ۱۶ میلیمتر و حاوی ماده رطوبت گیر از نوع زئولیته. اتصال اسپیسر جداکننده آلومینیومی به شیشه از طریق بوتیل به عنوان درزگیر اولیه باعث جلوگیری از نفوذ رطوبت توسط دستگاه پرس میشه. در قسمت بیرونی اسپیسر جداکننده هم ماده غیر قابل نفوذی به نام پلی سولفاید به عنوان درزگیر ثانویه و با استفاده از دستگاه، تزریق میشه.

برای متعادل کردن فشار هوای بین دوجداره شیشه با هوای بیرون میشه شیر دوطرفه در اطراف شیشه دوجداره نصب کرد و از کجی ظاهری و احتمال شکستن آون جلوگیری کرد.

انواع شیشه دو جداره

شیشه های دو جداره در انواع مختلفی تولید و به بازار عرضه میشن.

شیشه های دوجداره ساده شیشه هایی هستن که در ساخت اون ها از دولایه شیشه فلوت ساده استفاده میکنن.

شیشه های دوجداره رنگی از یه لایه شیشه ای رنگی و یک لایه شیشه ساده تشکیل شده .

شیشه های دوجداره رفلکس از یک جداره شیشه ای رفلکس و یک جداره ساده تشکیل میشون. این نوع پنجره ها از ورد نور شدید خورشید به داخل جلوگیری میکنن. اما یکی از معایب این نوع شیشه ها اینه که در شب فضای خونه رو تاریک میکنن.

شیشه های سکوریت: عموما این نوع شیشه ها تو معابر پر خطر و پر تردد استفاده میشن و ساختارشون طوری است که در زمان شکسن به طور کامل خورد شده و تکه های بزرگ ایجاد نمی کنن.

شیشه های دوجداره لمینت از دو لایه شیشه ساده و یک لایه رزین در بین اون ها تشکیل شدن و در زمان ورود ضربه های شدید فقط ترک می خورن. شیشه های عقب و جلو خودروها  هم نمونه هایی ازین نوع شیشه ها هستن.

شیشه دو جداره در مقایسه با پنجره های دیگه از استاندارد های بیش تری برخوردارن و لایه های شیشه ای دارای جنسی سخت و نشکن هستن.

درباره ی adminsecored

مطلب پیشنهادی

انواع شیشه‌ دوجداره دودی و کاربردهای آن‌ها

شیشه‌های دوجداره دودی انواع مختلفی دارند. هر یک از انواع این شیشه‌ها برای مکانی خاص کاربرد دارد. استفاده درست و به جا از انواع آن‌ها برای بهینه‌سازی مصرف انرژی و کاهش هزینه‌ها نقش موثری ایفا می‌کند. در ادامه به معرفی انواع شیشه دوجداره دودی و کاربردهای آن‌ها می‌پردازیم:

دیدگاهتان را بنویسید

باز کردن چت
سلام✋چطور میتونم کمکتون کنم؟