خانه / شیشه / شیشه طرح دار

شیشه طرح دار

شیشه طرح دار

شیشه طرح دار

اصطلاح شیشه طرح دار به عنوان ماده ها و به اثر هایی که از آن به بیرون آمده اند اطلاق می شود. در طول تاریخ صد ها سال ، این اصطلاح ها تقریباً روی پنجره ها و قسمت های شیشه ای بنا های مذهبی و کلیسا ها بکار برده شده است . درحالی که به طور سنتی در صفحه های ثابت تخت تولید می شود و به عنوان پنجره استفاده می شود ،

نبوغ های هنرمندان امروزه شیشه های رنگی نیز شامل ساختارهای مجسمه سازی و سه بعدی است. استفاده از زبان بومی مدرن اغلب اصطلاح “شیشه رنگی” را گسترش داده است تا شامل نور سرب خانگی و اجسام هنری باشد که از شیشه های فویل ساخته شده اند و نمونه آن در لامپ های معروف لویی کامفورت تیفانی است.

به عنوان یک ماده شیشه ای رنگی ، شیشه ای است که با افزودن نمک های فلزی در حین ساخت و معمولاً تزئین آن به روش های مختلف ، رنگ آمیزی شده است. شیشه های رنگی به پنجره های شیشه آغشته ساخته می شوند که در آن تکه های کوچک شیشه برای شکل دادن به الگوها یا تصاویر چیده شده اند ،

با هم (به طور سنتی) توسط نوارهای سرب نگه داشته می شود و توسط یک قاب سفت و محکم پشتیبانی می شود. جزئیات نقاشی شده و لکه زرد اغلب برای بهبود طراحی استفاده می شود. نام شیشه رنگ آمیزی همچنین به پنجره های شیشه لعابی که در آن رنگ ها روی شیشه رنگ آمیزی شده و سپس در کوره به شیشه ذوب می شوند ، اطلاق می شود.اغلب این روش فقط در قسمتهایی از پنجره اعمال می شود.

شیشه های رنگی به عنوان یک هنر و صنعت به مهارت هنری برای تصور یک طرح مناسب و کارا و مهارت های مهندسی برای جمع آوری قطعه احتیاج دارند. یک پنجره باید کاملاً در فضایی که برای آن ساخته شده قرار بگیرد ، باید در برابر باد و باران مقاومت کند و همچنین ، به ویژه در پنجره های بزرگتر ، باید وزن خود را تحمل کند.

بسیاری از پنجره های بزرگ در برابر آزمایش زمان مقاومت کرده اند و از اواخر قرون وسطی کاملاً سالم مانده اند. در اروپای غربی ، همراه با دست نوشته های روشن ، آنها عمده ترین شکل هنرهای تصویری قرون وسطایی را حفظ کرده اند. در این زمینه،

هدف از یک پنجره شیشه ای این است که اجازه ندهد افراد داخل ساختمان جهان را بیرون ببینند یا حتی در درجه اول نور را بپذیرند بلکه کنترل آن را داشته باشند. به همین دلیل از پنجره های شیشه رنگی به عنوان “تزئینات دیوار روشن” توصیف شده است.

تولید شیشه

تولید شیشه

در اواخر دوره قرون وسطایی ، کارخانه های شیشه سازی در آنجا تأسیس شد که یک منبع آماده سیلیس ، ماده اساسی برای تولید شیشه وجود دارد. سیلیس برای ذوب شدن به دمای بسیار بالایی نیاز دارد ، چیزی که همه کارخانه های شیشه نتوانستند به آن برسند. موادی مانند پتاس ، سودا و سرب را می توان برای کاهش دمای ذوب اضافه کرد.

مواد دیگری مانند آهک برای بازسازی شبکه ضعیف شده و شیشه پایدارتر می شوند. شیشه با افزودن پودرهای اکسید فلزی یا فلزات ریز تقسیم شده در حالی که در حالت مذاب است ، رنگ می شود.

 اکسیدهای مس باعث سبز یا سبز مایل به آبی ، کبالت آبی تیره و طلا شیشه های قرمز و بنفش شراب می کند.بیشتر شیشه های قرمز مدرن با استفاده از مس تولید می شوند که قیمت کمتری نسبت به طلا دارند و سایه قرمز و روشن تری به آن می دهند. شیشه رنگی در حالی که در گلدان سفالی در کوره است ، به عنوان شیشه فلزی گلدان شناخته می شود ، در مقایسه با شیشه براق.

شیشه سیلندر شکل یا استوانه

با استفاده از یک لوله منفذ ، یک “گلوب” (گلوب) شیشه مذاب از گرم شدن گلدان در کوره گرفته می شود. جمع شدن به شکل صحیح شکل گرفته و یک حباب هوا به آن دمیده می شود. با استفاده از ابزارهای فلزی ، قالب های چوبی که در آب خیسانده شده اند و نیروی جاذبه ، این جمع آوری ها دستکاری شده و به شکل استوانه ای بلند در می آید. همانطور که خنک می شود ، دوباره گرم می شود تا دستکاری ادامه یابد.

در طی مراحل ، پایین سیلندر برداشته می شود. پس از رسیدن به اندازه دلخواه ، آن را بگذارید تا سرد شود. یک طرف سیلندر باز شده است. آن را در یک اجاق دیگر قرار می دهند تا به سرعت گرم و صاف شود و سپس در آنیل قرار می گیرد تا با سرعت کنترل شده خنک شود و باعث پایداری مواد می شود. دست استوانه دمیده (که به آن شیشه ماف نیز گفته می شود) و شیشه تاج از انواع مورد استفاده در پنجره های ویترای قدیمی بوده است. پنجره های شیشه رنگی معمولاً در کلیساها و نمازخانه ها و همچنین بسیاری از بناهای مورد احترام دیگر وجود داشته است.

شیشه تاجی شکل

این شیشه که با دست دمیده می شود با دمیدن یک حباب هوا به درون یک لیوان ذوب شده و سپس چرخش آن ، چه با دست و چه روی میز که مانند چرخ سفالگر به سرعت می چرخد ​​، ایجاد می شود. نیروی گریز از مرکز باعث باز شدن و صاف شدن حباب مذاب می شود. سپس می توان آن را به ورق های کوچک برش داد.

شیشه ای که به این روش شکل گرفته می تواند رنگی باشد و برای پنجره های شیشه ای استفاده شود ، یا همانطور که در پنجره های کوچک پنجره ای در خانه های قرن ۱۶ و ۱۷ دیده می شود ، رنگی نیست. امواج متحدالمرکز و منحنی مشخصه فرآیند هستند. مرکز هر قطعه شیشه ، معروف به “چشم گاو نر” ، در هنگام چرخش تحت شتاب کمتری قرار می گیرد.

درباره ی adminsecored

مطلب پیشنهادی

فروش عمده شیشه ضد گلوله

شیشه ضد گلوله یا شیشه طلا فروشی در رده شیشه‌های ایمنی و محافظت با ضخامت بالا قرار می‌گیره. شیشه‌ هایی که یا نمی‌شکنن و یا در صورت شکستن خطری برای دیگران ایجاد نمیکنن.

باز کردن چت
سلام✋چطور میتونم کمکتون کنم؟