خانه / شیشه / فروش عمده شیشه ضد گلوله

فروش عمده شیشه ضد گلوله

شیشه ضد گلوله چیست ؟

شیشه ضد گلوله یا شیشه طلا فروشی در رده شیشه‌های ایمنی و محافظت با ضخامت بالا قرار می‌گیره. شیشه‌ هایی که یا نمی‌شکنن و یا در صورت شکستن خطری برای دیگران ایجاد نمیکنن. این شیشه‌ها از قرار گرفتن دو یا چند لایه شیشه روی‌ هم و پر کردن فاصله اون ‌ها با طلق PVB که قدرت چسبندگی بسیار بیشتری نسبت به همه تلق‌ها داره تشکیل میشه.

شیشه های ضد گلوله، زمان شکستن و ضربه خوردن به صورت پودر شده و نه تنها جایی نمیریزن که با کشش و چسبندگی تلق همگی اون ها جذب خود شده و از ریزششون جلوگیری میشه. این فرآیند تو شیشه طلا فروشی بسیار کاربرد داره.

شیشه های ضد گلوله در ساختمون‌هایی که با خطر انفجار مثل آزمایشگاه روبرو هستن، بسیار پر کاربرده. این نوع شیشه در ادارات پلیس و فروشگاه‌ کالاهای گرون ‌قیمت هم به دلیل ماهیت ضد گلوله بودن بسیار کاربرد داره.

یک نوع دیگه شیشه‌ سکوریت به راحتی به ‌وسیله نوعی تلق ضد UV تولید شده و اشعه مضر خورشید رو فیلتر میکنه. برای این شیشه‌ های لمینت که از یک لایه پی وی بی بین دو شیشه سکوریت قرار داره ساخته ‌شده . این لایه‌های پی وی بی توسط دستگاه اتوکلاو به بقیه لایه‌ها متصل میشن.

با اضافه شدن هر لایه پی وی بی و هر شیشه سکوریت و ضخامت بیشتر میشه به‌ عنوان شیشه‌ ضد گلوله استفاده کرد‌. شیشه ضد گلوله بر اثر اصابت گلوله به شیشه موجب انسجام حین شکستن میشه. ذرات شیشه ضد گلوله زمان خرد شدن، احتمال پرتاب خرده ‌شیشه‌ ها به اطراف صفره و خسارت ناشی از شکستن شیشه کاهش پیدا میکنه

مکانیزم حفاظت شیشه ضد گلوله

وقتی ‌که گلوله شلیک شده و به شیشه برخورد میکنه لایه بیرونی و ابتدایی شیشه در اثر اصابت گلوله به ‌سرعت سوراخ میشه؛ اما لایه PVB که داخل شیشه ابتدایی و شیشه بعدی قرار داره انرژی و فشار وارده رو جذب میکنه به همین دلیل گلوله دیگه توانایی خروج از اون لایه را نداره و نمیتونه از لایه‌های بعدی عبور کند و به هدف اصابت کنه.

بعضی از موارد تولید شیشه ضد گلوله به ‌گونه‌ای که میشه از داخل شیشه مهاجمان رو مورد هدف قرار داد تا گلوله به اون ‌ها اصابت کنه. ولی از خارج شیشه این فرایند اتفاق نمی افته، مکانیزم حفاظت شیشه ضد گلوله تو ساخت این شیشه‌ها در سمت داخلی شیشه به‌ نوعی طراحی ‌شده که زمان برخورد گلوله به شیشه، لایه پلیمری رو به راحتی بشکافه و از شیشه عبور کنه؛ اما از خارج شیشه زمان برخورد گلوله با شیشه انرژی و فشار گلوله توسط پلیمر داخلی جذب میشه و مانع عبور گلوله به داخل میشه.

محل های استفاده از شیشه ضد گلوله

شیشه ضد گلوله رو میشه در رنگ‌ها و اندازه‌های مختلف که دارای امنیت بسیار بالایی باشن تولید کرد. از این شیشه‌ها برای مکان‌هایی که خواستار تأمین امنیت بالا در برابر سارق ها هستن استفاده میشه.

برای مثال محل استفاده از شیشه ضد گلوله در مکان‌هایی مثل بانک‌ها، صرافی‌ها، جواهرفروشی‌ها و… که تأمین امنیت کارمندان از اهمیت ویژه‌ای برخورداره. هر چقدر ضخامت و لایه‌های استفاده شده تو شیشه بیشتر باشه به همون اندازه ایمنی شیشه هم افزایش پیدا میکنه.

از شیشه های ضد گلوله تو انواع سایز ها و رنگ های مختلف میشه استفاده کرد.

شیشه استفاده ‌شده در طلافروشی و جواهرفروشی‌ها به صورت خام و بی‌رنگه تا هم از اجناس و افراد محافظت کنه و هم این‌که اجناس رو در معرض دید خریداران قرار بده.

درباره ی adminsecored

مطلب پیشنهادی

انواع شیشه‌ دوجداره دودی و کاربردهای آن‌ها

شیشه‌های دوجداره دودی انواع مختلفی دارند. هر یک از انواع این شیشه‌ها برای مکانی خاص کاربرد دارد. استفاده درست و به جا از انواع آن‌ها برای بهینه‌سازی مصرف انرژی و کاهش هزینه‌ها نقش موثری ایفا می‌کند. در ادامه به معرفی انواع شیشه دوجداره دودی و کاربردهای آن‌ها می‌پردازیم:

دیدگاهتان را بنویسید

باز کردن چت
سلام✋چطور میتونم کمکتون کنم؟