خانه / شیشه / فروش عمده شیشه لمینت

فروش عمده شیشه لمینت

شیشه لمینت چیست؟

شیشه لمینت نوعی از شیشه ایمنی هست که شامل دو یا تعداد بیشتری از لایه های شیشه همراه با لایه های طلق PVB ( پلی وینیل بوتیرات ) طی یک فرآیند ترکیبی فشار و دما بوجود میاد.

طلق PVB با ضخامتهای مختلف که کاربردی ترین اونها mm 0.38 و mm 0.76 و mm 1.52 هست برای ساخت انواع شیشه های لمینت بکار میره.

تعداد لایه های شیشه لمینت براساس نوع کاربرد اونها تعیین میشه.

وجود طلق های PVB بین دو لایه شیشه باعث میشه که شیشه بعد از شکستن فرو نریزه و ذرات شیشه خرد شده بصورت چسبنده به طلق نگهداشته شن و از جدا شدن و پخش شدن اونها در محیط جلوگیری بشه به همین دلیل استفاده از شیشه های لمینت تو ساختمون های مرتفع برای جلوگیری از خطرات ناشی از حوادث طبیعی مثل زلزله و آتش سوزی که باعث فرو ریختن شیشه های معمولی و سکوریت میشه بسیار موثره .

همچنین یکی از مزیت های شیشه های لمینت اینه که میشه چندین نوع شیشه رو به صورت همزمان تو لایه های مختلف اون بکار برد و کارآیی شیشه ها رو افزایش داد.

تو فرایند لمینیت بین دو یا چند لایه شیشه، بین لایه‌های پلیمری قرار گرفته و کل مجموعه تحت فشار وحرارت به صورت دائمی یکپارچه میشن.

مهمترین مشخصه شیشه‌های لمینت الگوی شکستن شون هست. شیشه‌ها در اثرضربه می‌شکنن اما تکه‌های شکسته بین لایه چسبیده و شیشه یکپارچگی خودش رو حفظ میکنه.

شیشه لمینت نسبت به شیشه‌های معمولی از ضریب ایمنی بیشتری برخورداره.

مکانیزم شیشه لمینت

ورق‌های شیشه‌ای مورد استفاده برای ساخت شیشه‌های لمینت میتونه شیشه‌های معمولی، شیشه سکوریت، شیشه رنگی، شیشه فلوت و … باشه.

برای شیشه دو لایه لمینت ضخامت معمول ورق‌های شیشه کافیه. این شیشه‌ها شفافیت خوبی دارن و مقاومت در برابر ضربه اون ‌ها چندین برابر بیشتر از شیشه‌های معمولیه. برای همین از اون‌ها در ساخت شیشه‌های امنیتی استفاده میشه.

با توجه به خاصیت چسبندگی خیلی بالای  PVB، در اثر شکستن قطعات شکسته شده بر روی لایه PVB باقی میمونن و فرو‌نمی‌ریزن. PVB مقدار زیادی از انرژی ضربه را جذب میکنه و به سرعت اون رو در سطح خود پراکنده میکنه.

به همین دلیل ایمنی انسان‌های داخل و خارج ساختمان حفظ میشه. عایق صدا بودن هم یکی از مزیت های شیشه های لمینته.

کاربرد شیشه لمینت

این شیشه  به دلیل مقاومت بالایی که داره نوعی شیشه امنیتی محسوب میشه و علاوه بر استفاده از اونها تو ساختمان های مسکونی( که به عنوان نوعی عایق صوتی و متریالی برای روئیت فضای بیرون ساختمان مورد استفاده قرار میگیرن) در سایر مکان ها از جمله فرودگاه ها, اماکن اداری و تجاری, فروشگاه های زنجیره ای, ویترین صرافی ها و طلا فروشی ها و دیگر مکان ها و نیز به عنوان کف دکوراتیو در ساختمان ها کاربرد دارن.

شیشه های نشکن به عنوان شیشه اتومبیل هم مورد استفاده قرار میگیرن چون به دلیل خاصیت کشسانی شیشه میزان خسارت ناشی از شکستن اون موقع تصادف کاهش پیدا میکنه و امنیت راننده را فراهم میکنه .

درباره ی adminsecored

مطلب پیشنهادی

انواع شیشه‌ دوجداره دودی و کاربردهای آن‌ها

شیشه‌های دوجداره دودی انواع مختلفی دارند. هر یک از انواع این شیشه‌ها برای مکانی خاص کاربرد دارد. استفاده درست و به جا از انواع آن‌ها برای بهینه‌سازی مصرف انرژی و کاهش هزینه‌ها نقش موثری ایفا می‌کند. در ادامه به معرفی انواع شیشه دوجداره دودی و کاربردهای آن‌ها می‌پردازیم:

دیدگاهتان را بنویسید

باز کردن چت
سلام✋چطور میتونم کمکتون کنم؟